הדברה של חיות מסוכנות ומפחידות

בתור אחד שגר בנגב אני חייבלציין שלא לא מעט נחשים . אני גר באיזור הקהילה של מדרשת בן גוריון.במאמר הזה נדבר על מזיקים! לפני כניסה לדירה כלשהי מומלץ מאד לעשות הדברה על ידי חברת הדברה מקצועית כדי להרוג ולהעלים את כל החיות המפחידות ולעיתים מסוכנות שנמצאות בבתים. לעוד מידע בנושא מומלץ מאד לקרוא את המאמר הבא:

נחשים

נחשים הם בעלי חיים ממשפחת הזוחלים. כולנו מכירים את הנחשים, אם כי רבים מאיתנו לא נפגשו עם נחש פנים אל פנים – אולי רק בגן החיות. עם זאת, נחשים עלולים להופיע בכל אזורי הארץ, וחשוב לדעת מעט עליהם. נחשים הם בעלי חיים בעלי "דם קר" – כלומר הפעילות שלהם מושפעת מן הטמפרטורה שסביבם, והם אינם מסוגלים להעלות את חום הגוף שלהם באופן עצמאי. לכן, נחשים פעילים בעיקר בעונת הקיץ. עם זאת, בימים חמים במיוחד פעילות הנחשים יורדת, משום שהם אינם מסוגלים לפעול בתנאי מזג אוויר קיצוניים. בניגוד לרוב בעלי החיים, עורם של הנחשים אינו גדל יחד איתם. מספר פעמים במהלך חייהם משילים הנחשים את עורם ויוצאים ממנו גדולים יותר, ובהדרגה מצמיחים עור חדש. הנחשים ברובם אינם רואים ואינם שומעים, והם מנווטים את דרכם בעיקר באמצעות חוש הריח שבלשונם. על מנת לאכול ולהגן על עצמם, משתמשים הנחשים בשיניהם החדות במיוחד. לחלק מן הנחשים ישנה בלוטת ארס – נחשים אלו הם הנחשים הארסיים. אין סימני זיהוי מוחלטים המצביעים על היותו של הנחש ארסי או שאינו ארסי.

הדברת נחשים

נחשים עלולים להיות מסוכנים מאד לבני אדם ממש כמו פולטיקאים (אתר פוליטיקאים אתר מעולה שווה לבדוק!), לגבי הנחש עצמו .. במיוחד אם הם ארסיים חובה להיזהר. בארץ ישנו מספר גדול יחסית של זני נחשים, חלקם ארסיים וחלקם אינם ארסיים. נחשים נמשכים לאזורים לחים, לצמחייה וכדומה, ולכן ניתן למצוא אותם באזורי ביוב, בגינות ובדירות הנמצאות בקומת הקרקע. הדברת נחשים צריכה להיעשות אך ורק על ידי איש מקצוע, הן בשל הסכנה הגדולה ושהן בשל העובדה המפתיעה, שרוב סוגי הנחשים הארצישראליים הם חיות מוגנות – גם אלו הארסיים. הסיבה להגנה זו היא שהנחשים הארסיים מאזנים את כמות המכרסמים בארץ, והנחשים הלא-ארסיים מאזנים את כמות הנחשים הארסיים.

איך מבצעים הדברה של נחשים?

למעשה, הדרך הטובה ביותר להרחיק נחשים היא למנוע את הגעתם למקומות מיושבים. לכן מומלץ למנוע גידולים של צמחיית פרא באזורי מגורים, לכסח היטב דשאים וכדומה, וכן למנוע נזילות והצפות של ביוב וברזים אחרים. בגינות שעשועים, בהם הצמחייה מחויבת המציאות, יש לדאוג להתקנה של גדרות נגד נחשים, אשר מותקנות בעומק של כ-30 ס"מ מתחת לפני האדמה. כמו כן, כדאי לדאוג לתחזוקה שוטפת של מחסנים ומקלטים, מכיוון שהלחות, הקור והערימות הנוטות להצטבר באזורים כאלה עלולים למשוך אליהם נחשים.

לוכד נחשים

הדברת נחשים לרוב איננה הדברה של ממש, אלא לכידה של הנחשים. לא מומלץ לנסות ללכוד נחשים לבד – אם ישנו נחש בבית או באזור המגורים, יש להתרחק מן המקום מבלי ליצור מהומה מיותרת סביב הנחש – נחשים תוקפים כאשר הם מרגישים מאוימים, ולכן בהלה מוגזמת ומהומה עלולים לגרום לנחש להכיש. לאחר מכן יש להזמין לוכד נחשים מומחה, אשר ילכוד את הנחש באופן מקצועי, ואף יוכל לזהות את סוג הנחש, לבדוק האם ישנם נחשים נוספים בסביבה, ולהעביר את הנחש למקום שבו לא יזיק לאיש.

בסרטון הבא ניתן לראות מה קורה כשלא לוכדים את הנחשים:

אתר מומלץ לפעי שינה אני ממליץ על מנהל החינוך תמצאו שם מידע מעולה על חינוך באהבה גדולה על המחלקות שלהם ועל מערכת החינוך המעולה.ד"א המועצה שלהם נקיה לגמרה ממזיקים אז קבלו פידבק חיובי ממני!

Author: עמית ברקוביץ