חשמלאי תעשייתי

כמו שכבר כולכם יודעים, ישנן כמה וכמה דרגות שונות של חמשלאים בארץ. עבור כל דרגה של חשמלאי יש לעבור הסמכות שונות וקורסים על מנת לקבל את ההסמכה. אחת הדרגות הגבוהות ביותר בעולם החשמלאים היא דרגת חשמלאי תעשייתי.

מה תפקידו של חשמלאי תעשייתי

חשמלאי תעשייתיתפקידו של חשמלאי תעשייתי הוא לתת מענה מהיר ומקצועי לעסקים גדולים, למפעלים ולמכונות חשמל גדולות. כאשר מפעל רוצה לעשות שדרוג במערכת החשמל או להגדיל את הספק החשמל במקום יש לבצע עבודות תשתיתיות של חשמל בכל המפעל ובשביל זה צריך חשמלאי המוסמך בתחום התעשייה ויודע כיצד לבצע עבודות כאלה ביעילות ומקצועיות.

בנוסף, כאשר מגיעות למפעל מכונות חדשות שאותן צריך להתקין בצורה מיוחדת ולהתקין עבורן שקע חשמל מיוחד, זהו תפקידו של חשמלאי תעשייתי.

חשמלאי במודיעין המומחה בתעשיה

לדוגמא, ישנו חשמלאי במודיעין, המוכר מאוד וידוע כאחד מהחשמלאים הטובים ביותר בארץ עבור מכונות ומפעלים. כאשר הקימו מפעל חדש בקריות, אותו חשמלאי ממודיעין נלקח עבור עבודה זאת למרות שהוא מתוגרר רחוק מהמפעל וקיימים עוד עשרות חשמלאים באזור הקריות כי ידעו את טיב עבודתו ורמת המקצועיות שלו. יש לציין כי לא כל חשמלאי במודיעין ברמה כזאת, פשוט יש אחד מאוד מפורסם שהוא אחד המקצועיים ביותר בארץ בתחומו.

מה תחומי העבודה של חשמלאים תעשייתיים

חשמלאי במודיעיןכמו שהתחלנו להגיד, חשמלאיים תעשייתיים בעלי תחום רחב של עבודות, להלן מה שחשלמאים מסוג זה מציעים ללקוחותיהם

  • תיקונים של קצר במפעל
  • התקנת לוחות חשמל ותשתיות חשמל גדולות למפעלים
  • תיקון מכונות חשמליות וכלי עבודה חשמליים גדולים
  • הגדלת הספק החשמל של מפעלים
  • תיקון והתקנה של נקודות חשמל, מפסקים, בקרים, ועוד

יש לציין כי משרד הכלכלה הוציא חוק כבר בשנת 1985 לגבי מי הוא חשמלאי מוסמך ומה הן דרגות הרשיון שיש לכל חשמלאי. למידע אודות החוק לחצו כאן. אך חשוב מאוד לגבי חשמלאי תעשייתי שלא יהיה מוסמך, אלא שיהיה מוסמך ובעל ניסיון בתחום התעשייה שכן החשמל במפעלים הוא הרבה יותר מורכב, בעל הרבה יותר מתח וצריך לגעת עם אקסטרא רגישות ומקצועיות. אז בידקו זאת טרם הזמנת חשמלאי.

Author: עמית ברקוביץ