איך מחליפים מצבר לקטנוע

מצבר לקטנוע

הקטנוע, אחיו הקטן של האופנוע הפך לאחד מכלי התחבורה המשתלמים ביותר בשוק בשנים האחרונות. יתרונותיו רבים מאד ומסתכמים בהתניידות מהירה, זולה, ונוחה בערי הארץ. כמו בכל כלי רכב גם הקטנוע נושא בתוכו מצבר קטן האחראי על כל תפקודי החשמל בכלי תחבורה זה. מצבר בקטנוע הינו קטן מאוד ולרוב ינוע בן שבע אמפר לתשע אמפר (ההמלצה היא לרוב שבע אמפר).

אך למרות שהכלי הקטן לא צורך הרבה חשמל כמו בשאר כלי התחבורה המצויים בשוק, גם בקטנוע חשוב שנשמור על חיי המצבר בצורה מיטבית וכמובן נצטרך גם להחליף את המצבר אחת לכמה שנים (נע בין שנתיים עד ארבע שנים).

החלפת מצבר בקטנוע מחייבת בעל מקצוע?

החלפת המצבר בקטנוע, על אף היותו קטן מצריכה בעל מקצוע מנוסה ומוסמך לחשמלאות רכב. בעת ההחלפה קיימות מספר סכנות שעל פי רוב, אדם שאינו מוסמך, יתקשה להתגבר עליהן בהצלחה. מעבר לפגיעה האפשרית בקטנוע עצמו, קיימת סכנה אף לאדם המחליף. החומרים אשר נמצאים בתוך המצבר הינם מסוכנים מאוד ועל כן כל התעסקות איתם מסוכנת ומצריכה בעל מקצוע מנוסה. נוסף על כך במידה וחיבורי המצבר לא יהיו כפי שהם אמורים מצבר לקטנועלהיות בדיוק, קיים חשש שמא החשמל אשר עושה את דרכו מהמצבר אל המנוע עלול לפגוע במנוע ואף להשביתו במידה ולא הכול נמצא במקומו כמו שצריך. על כן חשוב, כדאי ורצוי מאד לשלוח את הקטנוע לבעל מקצוע מומחה שיעשה עבורכם את העבודה כמו שצריך, ללא חשש לא לשלומכם ולא לשלום הקטנוע עצמו.

כללי הבטיחות בעת החלפת מצבר לקטנוע

במידה ואתם בעלי ידע בתחום ורוצים בכל זאת להחליף לעצמכם את המצבר באופן פרטי (לא מומלץ!), קיימים מספר כללי בטיחות עליהם חייבים להקפיד בהדיקות:

  • בגדים עבים, כפפות ומשקפי מגן – במידה ואתם ניגשים אל המצבר עליכם להקפיד להיות ממוגנים כראוי. מכיוון שהמצבר מכיל חומרים מסוכנים עליכם לגעת בו עם כפפות עבות ולהקפיד כי גם שאר הגוף שלכם מכוסה אף הוא כמו שצריך. נוסף על כך משקפי מגן לעיניים חשובים מאוד במטרה לשמור על ראייתכם התקינה.
  • להרחיק מגורמים דליקים – מכיוון שבמצבר מצויים חומרים דליקים מאוד, חשוב להקפיד על הרחקת כל גורם שעלול לגרום לבערה באופן ישיר ואף באופן עקיף.

מתי עלינו להחליף את המצבר בקטנוע?

לפני שביקת החיים הסופית של המצבר הוא יאותת לכם במספר דרכים כי הוא לקראת סופו. הדרכים בהן ניתן לזהות שהמצבר נחלש, הן:

  • קושי בהנעה – במידה וקורה לכם לעיתים קרובות שהקטנוע לא מניע ישר ואף משמיע צלילים כמו של דפיקה, כנראה שהבעיה במצבר!
  • תאורה לקויה – במידה והאור של פנסי הקטנוע או של מחוגי המדדים מתחיל לקרטע, להיחלש, להבהב, תדעו כי כנראה שזמנו של המצבר שלכם עומד להיגמר.
  • פג תוקף – במידה ואתם מתקרבים לתאריך סיום תוקף האחריות על המצבר, סביר להניח כי הוא לקראת סיום תפקידו.מצברים לקטנוע

בשורה התחתונה ניתן לומר בפירוש כי לא מומלץ להתעסק עם המצבר באופן פרטני ללא ידע בתחום. מצברי קטנועים והתקנתם זולים יחסית, כך שמומלץ בחום לשים את הקטנוע אצל בעל מקצוע שייתן לכם שקט, עבור הקטנוע ואף עבור הבריאות שלכם.

Author: עמית ברקוביץ