גריטת רכב – כיצד ניתן להרוויח כסף על רכב שאינו בר תיקון

קונה רכב לפירוק

הרכב שבק חיים? יש לך עדיין הזדמנות להרוויח תמורתו כמה מאות שקלים ויותר

קניית רכב היא אחת העסקאות הלא משתלמות שאנו מבצעים במהלך החיים, מכיוון ששווי הרכב יורד עם השנים גם אם הרכב נשמר במצב מצוין. המשמעות היא שלא תצליחו למכור את הרכב תמורת הסכום ששילמתם תמורתו, כלומר מדובר בעסקה כלכלית לא רווחית. עם זאת, קשה מאד להסתדר בלי רכב ולכן אנשים רבים מוכנים להתעלם מכך ולהסתפק במחיר המחירון כשהם יחליטו שהגיע העת למכור.

ואם לא מצליחים למכור? 

ישנם מקרים בהם לא ניתן למכור רכב, או שהמחיר שמוצע עבורו אינו שווה את הטרחה. מדובר בעיקר במקרים בהם הרכב ישן מאד ונמצא כבר שנים רבות על הכביש, והוא אינו תקין לנסיעה. רכבים כאלו, גם אם הם עדיין יכולים להתניע, פולטים גזים רעילים לאוויר ומהווים סכנה קונה רכב לפירוקבטיחותית לנהג עצמו ולנהגים אחרים. כמו כן, יש מצבים בהם מדובר דווקא ברכב חדש, אך בשל תאונת דרכים רצינית הרכב הוגדר כטוטאל לוס על ידי שמאי רכב, ולכן צריך להורידו מהכביש.

כך או כך, כדאי לדעת שיש עדיין הזדמנות להרוויח סכום כספי תמורת מכירת הרכב. כיצד? באמצעות מכירת הרכב לגריטה או לפירוק.

מידע אודות גריטת רכב 

בשנים קודמות הפעילה המדינה תכנית גריטת רכב, בה בעלי רכבים אשר עמדו בקריטריונים שנקבעו, יכלו למכור את הרכב לגריטה ולקבל תמורתו כ-3000 ₪.  באמצעות תכנית זו המדינה רצתה לעודד את בעלי הרכבים הישנים והפגומים להורידם מהכביש, ולהעבירם למגרשי גריטה מורשים, כדי לצמצם את הסכנות הבטיחותיות ואת זיהום האוויר. החיסרון של תכנית זו היא שרק רכבים ישנים מאד התאימו לתכנית, בעוד רכבים שנסעו 18 או 15 שנה לא עמדו בקריטריונים ולכן בעליהם לא היו זכאים לתמורה הכספית. אולם למרות החיסרון המשמעותי הזה לא ניתן להתעלם מכך שבעלי הרכבים שכן עמדו בקריטריונים זכו לתשלום כספי גבוה יחסית לעומת האלטרנטיבות האחרות הקיימות בשוק.

כיום, תכנית הגריטה הקיימת אינה מיועדת לבעלי רכבים פרטים, אלא אך ורק לרכבים כבדים וגם כאן צריך לעמוד בתנאים שנקבעו. אך יש אפשרות נוספת והיא למכור את הרכב לברזל או לפירוק. כיום ניתן למצוא סוחרי רכב רבים המציעים שירותי קניית רכבים למטרות ברזל ופירוק, קונה רכביםתמורת תשלום כספי ולעתים גם שירותי גרירת הרכב מחניית הלקוח. בין המומלצים והמקצועיים ניתן למצוא את צוות קונהרכבים אשר ישמחו לתת לכם מענה מיידי ומקצועי ויעזרו לכם להיפטר מהרכב הישן במהירות. נציג החברה יגיע להעריך את מצב הרכב ושוויו ולאחר מכן תוכלו לקבל ממנו הצעת מחיר ולהחליט אם למכור או לא. אמנם לא מדובר בסכומים גבוהים, אך זה עדיף על כלום וזה גם יפנה לכם את החניה ויפתור מכם את הצורך לדאוג לתחזוקת הרכב.

אם החלטתם למכור את הרכב לפירוק, כדאי לפנות לסוחר אמין ומקצועי, כדי שתוכלו לקבל את התמורה האמתית לרכבכם.

במקום גריטת רכב, תוכלו כיום למכור את הרכב לפירוק גם אם הרכב אינו עומד בקריטריונים שנקבעו בתכנית המקורית של המדינה, ולזכות בתשלום כספי נמוך אך אטרקטיבי למכוניות שאינן בשימוש עוד. 

Author: עמית ברקוביץ